Klachtenregeling
Verloskundige en/of Echoscopiste
Heb je een klacht over de door ons / een van ons verleende verloskundige zorg en of echoscopische zorg, of over onze/ een van onze bejegening, probeer dan eerst met ons/ een van ons hierover te praten. Misschien kan er sprake zijn van een misverstand en kan dat hopelijk in een gesprek opgelost worden.
Klachtenfunctionaris
De Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz)
Op 1 januari 2016 is de Wet kwaliteit, klachten en geschillen in de zorg (Wkkgz) in werking getreden. In de Wkkgz staat onder andere wat een patiënt of cliënt kan doen als hij een klacht heeft over de zorg. Patiënten en cliënten moeten met een klacht terecht kunnen bij een klachtenfunctionaris van de zorgaanbieder. Voor het geval een klacht geen uitkomst biedt, moet patiënten en cliënten een geschil kunnen voorleggen aan een onafhankelijke geschilleninstantie in de zorg.
In onze praktijk is Esther de klachtenfunctionaris. Heb je een klacht, bespreek dit dan met Esther.
Je kunt telefonisch, per post of per mail je klacht kenbaar maken.
Mail naar:
Levert een gesprek niets op, of zijn er redenen om dat gesprek niet aan te gaan, dan bestaat er de mogelijkheid de klacht voor te leggen aan de klachtencommissie van de KNOV (Koninklijke Nederlandse Organisatie van Verloskundigen) www.knov.nl.
Contactgegevens
Klachtencommissie KNOV
Postbus 2001
3500 GA Utrecht
Telefoon 073 - 689 18 90
e-mail:
Aan de inhoud van deze site kunnen geen rechten worden ontleend. Ook kunnen de verloskundigen niet aansprakelijk worden gesteld voor gevolgen voortvloeiende uit de informatie van deze site. Op deze site is slechts algemeen geldende informatie beschikbaar. In ogenschouw dient genomen te worden dat elke zwangerschap zijn eigen specifieke omstandigheden kent.